ZOOV School - meest gestelde vragen

Wanneer hoor ik meer over ZOOV School in het nieuwe schooljaar?

Zo’n 1 à 2 weken voor het nieuwe schooljaar ontvangt u een brief over het vervoer met ZOOV School in het nieuwe schooljaar. In deze brief staat onder andere het nieuwe routeschema. Dus de tijden waarop uw kind wordt opgehaald en thuisgebracht. Bij de brief krijgt u ook een folder met alle informatie.

Houdt mijn kind in het nieuwe schooljaar dezelfde chauffeur?

Dat kan, maar niet altijd. De naam van de chauffeur staat in de brief die u aan het einde van de zomervakantie van ZOOV School ontvangt.

Komt een nieuwe chauffeur kennismaken?

Ja. Kort voor het begin van het nieuwe schooljaar belt de chauffeur om kennis te (komen) maken met u en bij voorkeur ook uw kind.

Zit mijn kind in het nieuwe schooljaar met dezelfde kinderen in de taxi?

Dat is niet zeker. Het vervoer wordt ieder jaar opnieuw gepland. Hierdoor kunnen de routes veranderen en dus ook de kinderen die in de taxi zitten.

Wordt mijn kind in het nieuwe schooljaar op hetzelfde tijdstip opgehaald?

Dat is niet zeker. Omdat het vervoer opnieuw wordt gepland, kunnen de routes en de rijtijden veranderen. Uw kind mag niet eerder dan 15 minuten voor het begin van de les op school aankomen. Vlak voor het begin van het schooljaar ontvangt u van ZOOV School een brief met de exacte ophaaltijden.

Hoe lang mag mijn kind in de taxi zitten?

De maximale tijd in het voertuig is 90 minuten. Tenzij de bestemming niet binnen die tijd te bereiken is. Voor ritten vanuit Bronckhorst en Oude IJsselstreek naar Doetinchem en voor ritten binnen Doetinchem geldt een maximale reistijd van 60 minuten.

Wat als de vaste chauffeur ziek is?

Dan haalt een andere chauffeur uw kind op en brengt hem / haar ook weer thuis. De vaste chauffeur maakt over iedere leerling een kleine memo, voor het geval een andere chauffeur moet invallen. Hierdoor weet de vervangende chauffeur altijd wat de specifieke kenmerken van uw zoon / dochter zijn.

Zorgt ZOOV School voor een kinderzitje?

Nee. Ouders zijn zelf verantwoordelijk voor een passend kinderzitje of zittingverhoger. Omdat de taxi ook voor ander vervoer ingezet kan worden, kan het kinderzitje niet in het voertuig blijven. Vaak heeft de school ruimte om het kinderzitje onder schooltijd te bewaren.

Mijn kind zit in een rolstoel, komt er altijd een rolstoelbus?

Als de speciale reisbehoeften van uw kind zijn opgenomen in de indicatie van de gemeente, dan houdt ZOOV School daar rekening mee. Dus als bij ZOOV School bekend is dat uw kind in een rolstoel zit, dan haalt een rolstoelbus uw kind op. Kan uw kind bijvoorbeeld alleen voorin kan zitten, dan zorgt de taxichauffeur daar voor.

Werkt ZOOV School met opstapplaatsen?

Dat is mogelijk. Op sommige routes wordt gewerkt met opstapplaatsen. Belangrijk voordeel van een opstapplaats is dat de reistijd voor alle kinderen in de taxi afneemt.

Welke eisen stelt ZOOV School aan de chauffeurs?

Alle chauffeurs van ZOOV School moeten een chauffeurspas hebben. Ook hebben zij een specifieke opleiding voor leerlingenvervoer gevolgd.

Reizen leerlingen samen met andere mensen?

Leerlingen worden alleen met andere leerlingen vervoerd. In de toekomst is een combinatie met ander vervoer wellicht mogelijk. Dat kan ook voordelen bieden, zoals een kortere reistijd. Combinatie vindt pas plaats na overleg met ouders en school.

Welke taxibedrijven rijden voor ZOOV School?

Negen taxibedrijven verzorgen het vervoer van ZOOV School. U herkent de voertuigen aan het logo van ZOOV School (vaak een bordje achter de vooruit). De taxibedrijven zijn:
 Correct Monnereau
 Ter Doest B.V.
 Vof Taxi Attent
 Willemsen-de Koning Groep BV
 Taxicentrale Witteveen B.V.
 Taxi Mekers / Taxicentrale Buiting
 TCR B.V.
 Vof Ditax
 Taxi Bas Ulft

Wat zijn de voorwaarden om vervoer te krijgen?

Dat verschilt per gemeente. Neem voor meer informatie contact op met uw gemeente of bekijk de website van uw gemeente.

Hoe zit het met de privacy van de leerlingen bij ZOOV School?

ZOOV School weet alleen welke leerlingen vervoerd moeten worden en of een leerling speciale reisbehoeften heeft, bijvoorbeeld vervoer per rolstoelbus. Deze informatie staat in het reizigersprofiel. Medische gegevens zijn vanzelfsprekend niet bekend bij ZOOV School, tenzij u dit zelf doorgeeft.

Staat uw vraag hier niet bij? Neemt u dan contact op met ZOOV Klantenservice op 0543 – 543 545.