Logo ZOOV
Icoon account Icoon sluiten Mijn ZOOV
Icoon vergrootglas Icoon sluiten Zoeken

ZOOV School: Hoe werkt het?

ZOOV School vindt het belangrijk dat uw kind op tijd op school is. En dat de reis naar en van school goed verloopt. De volgende zaken zijn daarvoor goed om te weten.

Ophalen

ZOOV School haalt uw kind thuis of vanaf een opstapplaats op. De taxi kan een kwartier eerder of later komen. Dit is afhankelijk van het verkeer onderweg en het aantal afmeldingen van leerlingen. Het is belangrijk dat uw kind op tijd klaarstaat. Zodra de taxi er is, wacht de chauffeur 2 minuten. Is uw kind er niet? Dan vertrekt de chauffeur zonder hem/haar.

Thuisbrengen
Als ZOOV School uw kind weer thuisbrengt, moet er iemand aanwezig zijn die hem/haar opvangt. U kunt dit zelf zijn of iemand anders. De taxi kan een kwartier eerder of later komen.

Bezoek aan (tand)arts
Heeft uw kind onder schooltijd een afspraak bij een (huis)arts of bijvoorbeeld de tandarts? Dan moet u zelf zorgen voor het vervoer.

Kinderzitje
Als ouder bent u zelf verantwoordelijk voor een passend kinderzitje of zitverhoger. Omdat de taxi ook voor ander vervoer ingezet kan worden, kan het kinderzitje niet in het voertuig blijven. De meeste scholen hebben een ruimte om het kinderzitje onder schooltijd te bewaren.

Vervoerreglement
De spelregels voor het reizen met ZOOV School zijn vastgelegd in het vervoerreglement ZOOV. Dit reglement kunt u vinden op de website.

Kennismakingsgesprek
Vlak voor het begin van het nieuwe schooljaar laat ZOOV School u weten wie de (nieuwe) chauffeur van uw kind wordt. Ook krijgt u een overzicht van de ophaal- en thuisbrengtijden. De chauffeur neemt contact met u contact op voor een kennismakingsgesprek.

Let op! Gaat uw kind gedurende het schooljaar met ZOOV School reizen? Dan is een kennismakingsgesprek vooraf niet altijd mogelijk. Ook als een vervangende chauffeur het vervoer overneemt, lukt een kennismaking vooraf niet altijd.

Bereikbaarheid
ZOOV School weet graag uw (mobiele) telefoonnummer. Bij calamiteiten, incidenten (zie hierna) en bij grote vertragingen ontvangt u van ZOOV  School een sms-bericht. U kunt uw (mobiele) nummer doorgeven, wijzigen of verwijderen via Mijn ZOOV op www.zoov.nl. Kies in het menu voor ‘Meldingen, Overig’. In Mijn ZOOV ziet u ook welke telefoonnummers bekend zijn bij ZOOV School. Heeft u geen
(mobiel) telefoonnummer? Geef dan het nummer van uw werk of van een contactpersoon door.

Incidenten onderweg
Als er onderweg iets gebeurt met uw kind of de taxi, neemt ZOOV School zo snel mogelijk contact met u op. Ook informeert ZOOV de school.
Een incident is bijvoorbeeld een (niet vanzelfsprekende) vertraging, een ongeval en wangedrag van de kinderen. Ook het meenemen van ‘verboden voorwerpen’ beschouwt ZOOV School als een incident. Verboden voorwerpen zijn bijvoorbeeld een klappertjespistool, rotjes, schaar, etc.

Handicaps of problemen
Heeft uw zoon of dochter een handicap? Of zijn er andere problemen die van belang zijn om uw en de andere kinderen veilig naar school te brengen? Bespreek deze dan in het kennismakingsgesprek. De chauffeur maakt een notitie en u krijgt de vraag om voor akkoord te tekenen dat deze informatie bekend is bij ZOOV. Bij ZOOV zijn namelijk alleen de beperkingen van uw kind(eren) bekend die relevant zijn voor het vervoer zelf, zoals vervoer per rolstoelbus.

Rolstoel
Reist uw kind in een rolstoel. Houdt u er dan rekening mee dat er vanaf 1 juli 2019 nieuwe landelijke regels gelden. Per 1 juli 2019 kan uw kind alleen nog in een rolstoel reizen, als deze voldoet aan de ISO-norm 7176-19. U herkent deze certificering aan de ISO-sticker op de rolstoel en/of het speciale haaksymbool. Is de rolstoel van uw kind niet gecertificeerd, dan raadt ZOOV u aan tijdig te zorgen voor een rolstoel die voldoet aan de ISO-norm. U kunt daarvoor contact opnemen met de leverancier van de rolstoel of uw gemeente.