Logo ZOOV
Icoon account Icoon sluiten Mijn ZOOV
Icoon vergrootglas Icoon sluiten Zoeken

ZOOV Op Maat is een uitkomst voor mij.

Mevrouw Janssen-Piepers uit Terborg reist regelmatig met ZOOV Op Maat.

Een actieve, sociale dame die veel onderneemt. Een levensgenieter die van muziek houdt. Dat typeert Mevrouw Janssen-Piepers uit Terborg. Ondanks haar leeftijd, 81, reist zij regelmatig met ZOOV Op Maat. Zij gaat graag op pad, naar het theater, festivals of op bezoek bij vrienden of familie.  

Waarom vindt u reizen met ZOOV prettig?
Vroeger reed ik zelf auto, maar ik merkte dat mijn reactievermogen achteruit ging. Ik rijd allang niet meer zelf. Dat is trouwens nog wel iets hoor, accepteren waar je eigen grenzen liggen als je ouder wordt. Dat valt niet altijd mee. Maar gelukkig zijn er altijd oplossingen. ZOOV is er zo één. Door ZOOV blijf ik onafhankelijk. Als ik ergens heen wil, dan ga ik vaak met ZOOV.

Hoe gaat het boeken van een reis met ZOOV?
Als ik bel met ZOOV om een rit te plannen, dan wordt altijd als eerste mijn geboortedatum gevraagd. Daarna geef ik mijn bestemming op en hoe laat ik daar ongeveer wil zijn. De medewerker van ZOOV geeft dan precies aan tussen welke tijd de chauffeur van ZOOV voor mijn deur staat. Drie minuten voor die tijd belt de chauffeur mij om te melden dat hij er over drie minuten is. Ik zorg dat ik dan klaar sta. Dat gaat bij de terugreis op dezelfde manier. Heel prettig is dat. Het enige is dat ik er altijd voor moet zorgen dat mijn mobiele telefoon opgeladen is.

Gaat er ook wel eens iets mis?
Twee keer ging iets niet helemaal goed. Beide keren stond ik bij de DRU in Ulft en kon de chauffeur mij niet vinden. Dat was ook wel logisch, want dat complex is groot en er zijn meerdere in- en uitgangen. Toen heb ik een klacht ingediend bij ZOOV. Ik heb gevraagd of het mogelijk is dat de chauffeur bij het ophalen van mensen bij een groot complex - zoals de Radstake en de DRU - even belt en vraagt bij welke in- of uitgang iemand staat. Dat is niet alleen prettig voor mij, maar ook voor de chauffeurs en andere reizigers naar deze bestemmingen. Die klacht is serieus genomen en het heeft er zelfs toe geleid dat ZOOV nu altijd vraagt waar iemand bij de DRU is. Laatst was ik weer bij de DRU en toen verliep het vlekkeloos. Daar heb ik dan ook een compliment voor gegeven. Dat hoort er ook bij.

Waar reist u zoal heen?
Ik houd van muziek en ik bezoek festivals met muziek, zoals de Achterhoek Spektakeltour. Ik ga ook weleens naar Het Hofshuus in Varsseveld, dat vind ik zo’n mooie locatie. Ik ben naar een happening geweest met allemaal mensen die accordeon speelden. Daar geniet ik van. Maar ik ben ook een echte snuffelaar die graag rommelmarkten bezoekt. Daar ga ik ook met ZOOV heen. Dan gaat de rollator mee, daar kan ik dan op zitten om te rusten en de aankopen in op te bergen. 

Reist u alleen of ook wel eens samen?
Sinds een tijdje reist mijn schoonzus ook met ZOOV Op Maat. Dan gaan we samen op pad. Ik had ook een keer een vriendin te logeren. Toen zijn we met ZOOV naar Emmerich geweest. Hebben we lekker wat gedronken aan de kade. Dat soort leuke uitstapjes net over de grens kan ik dus ook met ZOOV maken.

Zou u reizen met ZOOV aanraden aan anderen?
Het onderhouden van sociale contacten, zoveel mogelijk onafhankelijk zijn van anderen en genieten van het leven zijn belangrijke dingen. Maar je moet het wel zelf doen. Als ZOOV voor mij van betekenis is hierbij, dan is dat voor anderen vast ook zo. Dat geldt ook voor jongeren die bijvoorbeeld door een beperking moeilijk met het reguliere openbaar vervoer kunnen reizen of voor bestemmingen die lastig te bereiken zijn met het reguliere openbaar vervoer. ZOOV gaat wel van deur-tot-deur.
Een tijdje terug sprak ik een kennis hier uit het dorp en zij maakt veel gebruik van haar elektrische fiets. Maar in de winter is dat niet ideaal, ook dan kan ZOOV een uitkomst voor haar zijn. Hoe dan ook, ik ben dankbaar dat ik op deze manier mijn onafhankelijkheid kan houden.