Logo ZOOV
Icoon account Icoon sluiten Mijn ZOOV
Icoon vergrootglas Icoon sluiten Zoeken
Menu
Icoon contrast Icoon lettergrootte Icoon dislectie
Contrast

Gebruik de schuif hieronder om contrast aan/uit te zetten

Lettergrootte

Pas hieronder de lettergrootte aan

Dyslexie

Gebruik de schuif hieronder om hoog het lettertype voor mensen met dyslexie aan/uit te zetten

Update 2 april Coronavirus en reizen tijdens de paasdagen

Voor de meest actuele informatie verwijzen wij u naar onze Nieuws pagina

Coronavirus

Op deze pagina houden wij u op de hoogte van het laatste nieuws en wijzigingen in het vervoer met betrekking tot het coronavirus.

Update 2 april 2020

Zoals bekend heeft het coronavirus (officieel COVID-19) Nederland bereikt. Geen reden tot paniek, maar wel belangrijk om u te informeren over een aantal maatregelen die ZOOV neemt om verspreiding van het virus zoveel mogelijk te voorkomen.

ZOOV Op Maat

Reizen met ZOOV Op Maat tijdens de paasdagen
We vragen uw medewerking om alleen met ZOOV Op Maat te reizen als dit strikt noodzakelijk is. Ook tijdens de paasdagen!

Tijdens eerste en tweede paasdag komen vaste ritten te vervallen. Wilt u op die dagen toch naar uw vaste bestemming reizen? Geeft u dat dan apart door aan het callcenter van ZOOV Op Maat via 0900 – 9874 (€0,10 per minuut)

Openingstijden ZOOV Klantenservice
ZOOV Klantenservice is tweede paasdag gesloten. Op Goede Vrijdag is de klantenservice gewoon bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur via 0543 543 545.

Maatregelen gezondheid en veiligheid
Omdat de gezondheid en veiligheid van onze reizigers en chauffeurs onze hoogste prioriteit hebben, zijn er bij ZOOV Op Maat de volgende maatregelen genomen:

  • U kunt niet reizen naar en van de twee corona-centra in de Achterhoek. Ritten naar en van de Gezellenlaan 10 in Doetinchem en het voormalig dialysecentrum in het Streekziekenhuis Koningin Beatrix in Winterswijk zijn daarom niet te reserveren;
  • U kunt niet meer met contant geld betalen. Betalen kan alleen nog met de pin in de taxi of via automatische incasso. Het formulier voor automatische incasso kunt hier vinden. Meer informatie hierover vindt u bij Tarieven in ZOOV Op Maat
  • Het kan gebeuren dat u niet kunt reizen op het door u gekozen tijdstip. Dit komt doordat we minder voertuigen inzetten. Ritten kunnen nog wel gereserveerd worden;
  • Het halen en brengen bij het Koningin Beatrix Streekziekenhuis is aangepast. Meer informatie vindt u verder op deze pagina;
  • Wij vervoeren de reizigers zoveel mogelijk individueel, dus niet gecombineerd met andere reizigers (tenzij de reizigers samen dezelfde rit maken);
  • Wij zetten zoveel mogelijk (rolstoel-)bussen in om voldoende afstand tussen de reizigers en chauffeurs onderling te bieden. Voor reizigers met de indicatie ‘alleen personenauto’ zetten we een personenauto in;
  • Reizigers die moeite hebben met in- en uitstappen, mogen gratis een begeleider meenemen, die de reiziger kan helpen. Wilt u dit bij het reserveren van de rit doorgeven?;
  • Wij vragen van onze reizigers om goed op hun gezondheid te letten. Vertoont een reiziger verschijnselen van het coronavirus zoals klachten van neusverkoudheid of hoesten, keelpijn of koorts? Dan mag de reiziger niet met ZOOV Op Maat reizen. Onze chauffeurs mogen reizigers met deze klachten weigeren mee te nemen. De chauffeurs van ZOOV houden zich aan de richtlijnen van het RIVM en de GGD.

ZOOV Werk

We rijden naar locaties van Werkbaan Oost en Laborijn die geopend zijn. 

ZOOV School

Alle ritten zijn geannuleerd tot en met 28 april of tot na de meivakantie. Dit is afhankelijk van het moment waarop de desbetreffende school de meivakantie gepland heeft.

Alle betrokkenen zoals ouders en/of verzorgers, vervoerders en chauffeurs zijn door ZOOV School geïnformeerd. Maakt u als ouder deel uit van de cruciale beroepsgroepen? De lijst met cruciale beroepen vindt u hier. Heeft u vervoer nodig naar de opvang? Dan kunt u contact nemen met ZOOV School via 088 - 9008900.

ZOOV Klantenservice

ZOOV Klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 0543-543 545.

Streekziekenhuis Koningin Beatrix

Vanwege het Coronavirus mogen chauffeurs van ZOOV niet meer in de hal komen van het Streekziekenhuis Koningin Beatrix in Winterswijk. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, leggen wij u uit wat de werkwijze nu is.

Ophalen
De chauffeur meldt zich telefonisch bij de receptie van het ziekenhuis. Een medewerker van het ziekenhuis waarschuwt de reiziger en helpt de reiziger zo nodig naar buiten.

Wegbrengen
Als een reiziger hulp nodig heeft om in het ziekenhuis te komen, belt de chauffeur met de receptie van het ziekenhuis. Een medewerker van het ziekenhuis helpt de reiziger om binnen te komen.

Actuele informatie over het coronavirus

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) monitort de verspreiding van het virus en geeft aan welke maatregelen genomen moeten worden. Actuele informatie kunt u terugvinden op de website van het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

 

Facebook logo Twitter logo