Logo ZOOV
Icoon account Icoon sluiten Mijn ZOOV
Icoon vergrootglas Icoon sluiten Zoeken
Menu
Icoon contrast Icoon lettergrootte Icoon dislectie
Contrast

Gebruik de schuif hieronder om contrast aan/uit te zetten

Lettergrootte

Pas hieronder de lettergrootte aan

Dyslexie

Gebruik de schuif hieronder om hoog het lettertype voor mensen met dyslexie aan/uit te zetten

Update 2 juni: Actuele informatie over het coronavirus

Voor de meest actuele informatie over het coronavirus verwijzen wij u naar onze Nieuws pagina

Coronavirus

Op deze pagina houden wij u op de hoogte van het laatste nieuws en wijzigingen in het vervoer met betrekking tot het coronavirus.

ZOOV School

Vanaf 2 juni mogen leerlingen in het voortgezet speciaal onderwijs ook weer naar school. Onze chauffeurs en andere medewerkers kijken hiernaar uit. Ze staan graag voor u klaar. In deze coronatijd is het extra belangrijk dat we samen zorgen voor veilige ritten van en naar school. Hoe pakken we dat aan? En welke afspraken gelden voor de leerlingen? Dat leest u hieronder.

Misschien gaat er toch iets mis!
ZOOV School is op dit moment druk bezig met het plannen van het vervoer. We hopen dat deze planning op tijd rond is. Het plannen is later gestart, omdat de regels voor veilig vervoer pas 26 mei bij ons bekend waren. Ook hebben sommige scholen andere roosters en tijden. Hierdoor kan er toch iets misgaan. We proberen de situatie zo snel mogelijk aan te passen.  

RIVM richtlijnen voor veilig leerlingenvervoer
We zetten ze hieronder voor u op een rij. Het is belangrijk dat iedereen zich hieraan houdt:

  • Eén persoon brengt uw kind naar de taxi.
  • U blijft op 1,5 meter afstand van de chauffeur en de taxi.
  • De chauffeur vraagt voor het instappen aan elke leerling in het voortgezet speciaal onderwijs of hij/zij klachten heeft. Heeft uw kind klachten? Dan blijft uw kind thuis. Als uw kind zelf niet kan zeggen of hij/zij klachten heeft, dan beantwoordt u de vragen. De chauffeur beslist of uw kind mee kan.
  • De chauffeur opent de deur en helpt uw kind eventueel met instappen.
  • Een vaste begeleider mag alleen mee als hij of zij een mondkapje op heeft en klachtenvrij is.
  • Uw kind doet zelf de gordel om. Als het nodig is, helpt de chauffeur.
  • Reist uw kind in een rolstoel? Dan zet de chauffeur de rolstoel veilig vast.
  • Bij aankomst volgen uw kind en de chauffeur de instructies van school op.
  • Bij verkoudheidsklachten blijft uw kind thuis.
  • Als één van uw gezinsleden verkoudheidsklachten heeft en koorts (38 graden Celsius of hoger) en/of benauwdheidsklachten, dan blijft uw kind ook thuis. U geeft dit door via de Munckhof MM App of Mijn ZOOV.

Leerlingen voortgezet speciaal onderwijs dragen altijd een mondkapje in de taxi
In de taxi is het vaak niet mogelijk om 1,5 meter afstand te houden van elkaar. Daarom is een niet-medisch mondkapje verplicht voor leerlingen in het voortgezet speciaal onderwijs. Een mondkapje is ook verplicht voor de chauffeur als hij of zij leerlingen in het voortgezet speciaal onderwijs vervoert.
Dit geldt tijdens de hele rit. Zonder mondkapje kunnen we uw kind helaas niet vervoeren.
Meer informatie over het juiste gebruik van een mondkapje vindt u hier: Vragen en antwoorden over het gebruik van een mondkapje.

De medereizigers, de tijden en de chauffeur kunnen anders zijn
We houden natuurlijk het liefst alles zoveel mogelijk bij het oude. Toch kunnen dingen in deze bijzondere periode anders gaan dan voorheen. We vragen uw begrip hiervoor.
We informeren u direct zodra we weten of er wijzigingen zijn.

Wat kan bijvoorbeeld anders zijn?

  • Er kunnen ook leerlingen met een mondkapje in de taxi zitten.
    Soms zitten leerlingen van het speciaal (basis)onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs samen in een taxi. De basisschoolleerlingen hoeven van het RIVM geen mondkapje te dragen. Leerlingen van het voortgezet speciaal onderwijs moeten dat wel.
  • De vertrek- en aankomsttijden kunnen afwijken.
    Dat komt bijvoorbeeld doordat het in- en uitstappen op scholen langer kan duren.
  • Soms is de vaste chauffeur niet beschikbaar.
    Als we een andere chauffeur inzetten, kan deze helaas niet eerst komen kennismaken. We begrijpen dat dit vervelend is. We proberen dit dan ook zoveel mogelijk te voorkomen.

Wat blijft gelijk? De afspraken over het gedrag in de taxi bijvoorbeeld. Want juist nu is het nodig dat iedereen van elkaar afblijft en rustig op zijn plek zit. Hier gaan we streng op controleren.

Heeft uw kind geen vervoer nodig? Geef het aan ons door.
Dit kunt u doen via de Munckhof MM App of Mijn ZOOV. Lukt dit niet? Stuur dan een e-mail naar school@zoov.nl. Of bel naar ZOOV School: (088) 900 89 00 (lokaal tarief). U bereikt ZOOV School van maandag tot en met vrijdag tussen 6.30 uur en 17.30 uur.

Heeft u nog vragen?
We kunnen ons voorstellen dat u en uw kind moeten wennen aan de nieuwe maatregelen. We hebben er alle vertrouwen in dat we samen kunnen zorgen we voor een prettige start van het vervoer. Heeft u vragen? Neem contact op met ZOOV School.

Protocol 'veilig leerlingenvervoer en veilig kinderopvangvervoer'
Onze afspraken komen uit het protocol ‘veilig leerlingenvervoer en veilig kinderopvangvervoer’. Dit protocol is opgesteld door ondernemersvereniging KNV Zorgvervoer en Taxi en vakbonden FNV en CNV. Hierin staan de maatregelen voor vervoerders en chauffeurs beschreven.

Voor-Elkaar-Pas

Uw kind kan vanaf 2 juni gewoon met de Voor-Elkaar-Pas naar en van school reizen.

Arriva geeft de volgende richtlijnen mee:

  • Houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand.
  • Vanaf 1 juni mag je met het Openbaar Vervoer naar school reizen met de Voor Elkaar Pas, ongeacht of je binnen of buiten acht kilometer van school woont.
  • Vanaf 1 juni is het verplicht om met een mondkapje in de bus en trein te reizen voor alle reizigers vanaf 13 jaar. Ben je 12 jaar of jonger, dan is een mondkapje niet verplicht.
  • Meer informatie over het juist gebruik van een mondkapje vindt u hier op de website van de rijksoverheid. 
  • Vanaf 1 juni wordt er weer zoveel mogelijk gereden met de reguliere dienstregeling. Check jouw tijden op www.arriva.nl.
  • Probeer zoveel mogelijk de spits te vermijden. Houd je aan de aanwijzingen op stations, perrons en haltes, zoals rechts houden en afstand op de roltrap en maximaal 2 personen in de lift.
  • Bij verkoudheidsklachten blijft uw kind thuis.
  • Als één van uw gezinsleden verkoudheidsklachten heeft en koorts (38 graden Celsius of hoger) en/of benauwdheidsklachten, dan blijft uw kind ook thuis.
  • Volg altijd de aanwijzingen van ons personeel op!

Meer informatie
Kijk op www.arriva.nl/corona voor de laatste informatie over de veranderingen in het openbaar vervoer. Indien u vragen heeft, neem dan gerust contact met Arriva op.

ZOOV Op Maat

Wilt u van of naar Duitsland reizen?
U mag alleen naar Duitsland reizen met een dwingende reden (bijvoorbeeld het verzorgen van een ziek familielid in Duitsland). Kunt u niet aantonen dat u een dwingende reden heeft om Duitsland in te gaan, dan kunnen de autoriteiten u de toegang tot Duitsland weigeren. Toerisme is geen dwingende reden. Bij een rit van of naar Duitsland is het dragen van een niet medisch mondkapje verplicht. Meer informatie vindt u op www.nederlandwereldwijd.nl

Maatregelen gezondheid en veiligheid
Omdat de gezondheid en veiligheid van onze reizigers en chauffeurs onze hoogste prioriteit hebben, hebben wij een aantal maatregelen bij ZOOV Op Maat genomen om verspreiding van het Coronavirus te voorkomen:

  • We vragen uw medewerking om alleen met ZOOV Op Maat te reizen als dit strikt noodzakelijk is.
  • Wij zetten alleen nog (rolstoel-)bussen in om voldoende afstand tussen de reizigers en chauffeurs onderling te bieden. Personenauto’s worden niet meer ingezet.
  • Wij vervoeren de reizigers zoveel mogelijk individueel, dus niet gecombineerd met andere reizigers (tenzij de reizigers samen dezelfde rit maken).
  • Reizigers die moeite hebben met in- en uitstappen, mogen gratis een begeleider meenemen, die de reiziger kan helpen. Wilt u dit bij het reserveren van de rit doorgeven?
  • U kunt niet reizen naar en van corona-centra en corona-hotels in de Achterhoek.
  • U kunt niet meer met contant geld betalen. Betalen kan alleen nog met de pin in de taxi of via automatische incasso. Het formulier voor automatische incasso kunt hier vinden. Meer informatie hierover vindt u bij Tarieven in ZOOV Op Maat.
  • Het kan gebeuren dat u niet kunt reizen op het door u gekozen tijdstip. Dit komt doordat we minder voertuigen inzetten. Ritten kunnen nog wel gereserveerd worden.
  • Het halen en brengen bij het Koningin Beatrix Streekziekenhuis is aangepast. Meer informatie vindt u verder op deze pagina.
  • Wij vragen van onze reizigers om goed op hun gezondheid te letten. Vertoont een reiziger verschijnselen van het coronavirus zoals klachten van neusverkoudheid of hoesten, keelpijn of koorts? Dan mag de reiziger niet met ZOOV Op Maat reizen. Onze chauffeurs mogen reizigers met deze klachten weigeren mee te nemen. De chauffeurs van ZOOV houden zich aan de richtlijnen van het RIVM en de GGD.

Vervoer van reizigers die (mogelijk) besmet zijn met COVID-19

Reizigers die (mogelijk) besmet zijn met COVID-19 mogen niet reizen met ZOOV Op Maat. Bent u (mogelijk) met COVID-19 besmet, woont u in de Achterhoek, wilt u reizen van uw woonadres van of naar een Corona centrum of Corona zorghotel? Kunt u geen gebruik maken van ziekenvervoer? Neemt u dan contact op met ZOOV Klantenservice  of uw eigen gemeente voor meer informatie.

ZOOV Werk

We rijden naar locaties van Werkbaan Oost en Laborijn die geopend zijn.

ZOOV Klantenservice

ZOOV Klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 0543-543 545.

Streekziekenhuis Koningin Beatrix

Vanwege het Coronavirus mogen chauffeurs van ZOOV niet meer in de hal komen van het Streekziekenhuis Koningin Beatrix in Winterswijk. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, leggen wij u uit wat de werkwijze nu is.

Ophalen
De chauffeur meldt zich telefonisch bij de receptie van het ziekenhuis. Een medewerker van het ziekenhuis waarschuwt de reiziger en helpt de reiziger zo nodig naar buiten.

Wegbrengen
Als een reiziger hulp nodig heeft om in het ziekenhuis te komen, belt de chauffeur met de receptie van het ziekenhuis. Een medewerker van het ziekenhuis helpt de reiziger om binnen te komen.

Actuele informatie over het coronavirus

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) monitort de verspreiding van het virus en geeft aan welke maatregelen genomen moeten worden. Actuele informatie kunt u terugvinden op de website van het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

 

Facebook logo Twitter logo