Vragen over: prijs van uw reis

 ZOOV Prijs van uw reis

Wat kost een reis met ZOOV Op Maat?
Bij ZOOV Op Maat betaalt u per gereisde (kilo)meter. Daarbij betaalt u voor de kortste weg. Dus als de chauffeur een omweg moet maken om bijvoorbeeld iemand op te halen, dan betaalt u daar niets extra voor.

Als u een Wmo-indicatie heeft, betaalt u in de daluren het lagere tarief en in de ochtenden het spitstarief. De tarieven vindt u onder het kopjeTarieven op deze website.

Ik wil graag automatisch betalen, hoe werkt dat?
U kunt ervoor kiezen uw ritten te betalen via een automatische incasso. U kunt dit formulier uitprinten en invullen: automatische incasso ZOOV Het voordeel van automatische betaling is dat u geen contant geld bij u hoeft te hebben als u reist.

Kan ik ook op rekening reizen?
Het is mogelijk om achteraf een rekening te ontvangen voor de gemaakte ritkosten. U kunt het ‘op rekening reizen’ schriftelijk aanvragen bij ZOOV Reisplanner. Vermeld in uw aanvraag uw naam en adres en de naam en het adres van degene naar wie ZOOV de rekening moet sturen. De geadresseerde kan ook een bewindvoerder zijn. In geval van bewindvoering moet de bewindvoerder ook een kopie van de beschikking meesturen. Uit deze beschikking moet blijken dat de bewindvoerder gemachtigd is als bewindvoerder. De aanvraag kan gestuurd worden naar:

ZOOV Reisplanner / Munckhof Taxi BV
Antwoordnummer 30023
5960 VB Horst

Ik ga ineens veel meer betalen, wat nu?
Doordat u met ZOOV Op Maat uw reis per kilometer afrekent, kan het zijn dat uw reis duurder uitvalt dan voorheen. Grote prijsverschillen zijn echter niet de bedoeling. Is dit bij u wel het geval, neemt u dan contact op met de consulent bij uw gemeente of met ZOOV Klantenservice. Uw consulent of een medewerker van ZOOV bekijkt dan wat u op jaarbasis meer betaalt (het kan namelijk ook zijn dat andere ritten voor u veel goedkoper zijn). Blijft het prijsverschil groot, dan kunt u samen met uw WMO-consulent kijken naar een passende oplossing.

Ik betaal meer dan de telefonist had aangegeven. Hoe kan dat?
Het kan zijn dat er een klein prijsverschil ontstaat als u uw reis contant bij de chauffeur afrekent. Dit komt doordat de chauffeur de prijs van uw reis afrondt op € 0,05. Dit werkt hetzelfde als in de winkel; als u uw boodschappen contant betaalt, rondt de kassière het bedrag dat u moet betalen ook af. Deze afronding gebeurt niet als u uw reis per automatische incasso afrekent. Wilt u voortaan ook per automatische incasso betalen? Vult u dan het formulier op deze website in.

Hoeveel reisbudget heb ik nog?
Als u een Wmo-indicatie heeft, beschikt u over een reisbudget. Steeds als u een reis boekt, kunt u per e-mail daarvan een bevestiging krijgen. Onderaan het mailbericht staat het ‘restant budget’. U kunt uw reisbudget ook opvragen bij ZOOV Reisplanner of inzien via Mijn ZOOV.

Ik ben vergeten hoeveel mijn reis kost. Kan ik het nog opvragen?
U kunt uw ritprijs altijd opvragen bij ZOOV Reisplanner.

 

Moet ik altijd van of naar mijn huisadres reizen?
Nee, dat hoeft niet. De enige spelregel is dat u reist binnen de Achterhoek of van of naar de Achterhoek. Onder de Achterhoek verstaat ZOOV Op Maat de gemeenten Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Doetinchem, Oude IJsselstreek, Oost Gelre en Winterswijk.

Hoe komt het dat ik voor de heenweg een ander bedrag heb betaald dan voor de terugweg?
Als u voor de heenweg een ander bedrag betaalt dan voor de terugweg, komt dit doordat de kortste route op de heenweg toch anders is dan op de terugweg. Dit komt omdat de afslagen bijvoorbeeld anders zijn. Het prijsverschil kan echter nooit heel groot zijn.

Ik reis met meerdere personen naar dezelfde eindbestemming. We stappen wel op verschillende locaties op. Hoe zit het met de kosten?
De ritkosten worden berekend per kilometer, op basis van de kortste route over de weg tussen vertrek- een aankomstpunt. De ritprijs kan voor elk van de reizigers anders zijn, omdat de reisafstand tussen vertrek- en aankomstpunt anders is. Ook kan de terugreis een andere prijs hebben dan de heenreis. Dit komt door bijvoorbeeld straten met éénrichtingverkeer.

Waarom betaal ik met de pin en bij contante betaling meer?
Als u met contant geld in de taxi afrekent of bij de chauffeur pint, betaalt u een afgerond bedrag. De chauffeur rondt de prijs van uw rit af op 5 cent. Betaalt u via automatische incasso? Dan betaalt u de niet-afgeronde ritprijs.

Ik heb een vraag over de prijs van mijn reis, hoe kom ik aan het antwoord?
Op de pagina ‘tarieven’ staat informatie over wat het reizen met ZOOV Op Maat kost. Als deze informatie uw vraag niet beantwoordt, kunt u ook bellen met ZOOV Reisplanner (telefoonnummer 0900 – 9874). Kies in het keuzemenu voor optie 1 of blijf aan de lijn.