BLOG - ZOOV wordt voor de Wmo- en OV-reiziger ZOOV Op Maat

BLOG - ZOOV wordt voor de Wmo- en OV-reiziger ZOOV Op Maat

Heeft u een Wmo-indicatie of bent u een OV-reiziger en reist u met ZOOV? Dan heet uw vervoer voortaan: ZOOV Op Maat. Een nieuwe naam, maar eigenlijk verandert er voor u niet veel. U kunt nog steeds uw reizen boeken bij ZOOV Reisplanner, uw vragen stellen bij ZOOV Klantenservice en u reist nog steeds met een taxi van ZOOV.

Toch is er een nieuwe naam. De belangrijkste reden daarvoor is om onderscheid te maken in het vervoer dat ZOOV aanbiedt. Tot voor kort verzorgde ZOOV alleen het sociaal-recreatief Wmo-vervoer. Oftewel, het vervoer waarvoor u van uw gemeente een indicatie kunt krijgen. Zodat u toch overal naartoe kunt, zonder dat u de echte taxiprijzen betaalt. Bovendien helpt de ZOOV-chauffeur u ook met bijvoorbeeld in- en uitstappen en neemt hij uw rolstoel, scootmobiel of andere hulpmiddelen mee.

Sinds eind juli 2017 brengt ZOOV ook werknemers van de sociale werkvoorziening naar en van hun werk. En na de grote vakantie start ZOOV met het leerlingenvervoer. Vanaf dan brengt ZOOV ook leerlingen naar school. Dit betekent dat er twee vervoersoorten ‘bij komen’. Om verwarring te voorkomen, heeft iedere vervoersoort een eigen naam. Uw vervoer heet voortaan: ZOOV Op Maat. Het leerlingenvervoer heet: ZOOV School. En het vervoer van de sociale werkvoorziening heet: ZOOV Werk.

Wat u daarvan merkt? Zoals gezegd, merkt u er niet veel van. Alleen de site ziet er nu iets anders uit. Alle informatie die voor u belangrijk is, vindt u onder het kopje ‘ZOOV Op Maat’. Kijkt u maar eens…(ga daarvoor naar www.zoov.nl).

En boekt u uw reis via de website? Dan kan dat nog steeds via ‘Mijn ZOOV’. Alleen ziet de pagina er binnenkort iets anders uit, omdat Mijn ZOOV ook geldt voor ouders van kinderen die met ZOOV School reizen en voor reizigers die via ZOOV Werk naar hun werk gaan.

Wij begrijpen dat deze verandering voor u misschien wat lastig is. Ons advies is daarom: bekijk een keer de website. Komt u er niet uit? Bel gerust met uw vragen naar ZOOV Klantenservice op 0543 – 543 545 (lokaal tarief).

Wij wensen u een fijne zomer en als u met ZOOV onderweg gaat: Een goede reis!